Helsingborg - Växtorp - Reisverslag uit Våxtorp, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Helsingborg - Växtorp - Reisverslag uit Våxtorp, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Helsingborg - Växtorp

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

05 Juni 2014 | Zweden, Våxtorp

Zweeds weer is instabiel. Vanmorgen toen ik wegging uit Helsingborg was het vrij dreigend. Om een uur of 12 ging de zon goed schijnen. Helaas rond 3 uur ging het hard regenen en onweren. Half 7 stopte het mar waren er nog wel dreigende luchten en nu om half 9 schijnt de zon mijn tentje binnen en groeien er schapenwoikjes in de lucht.
Wat heb ik een mooie tocht gemaakt vandaag, ondanks dat het het mooiste stuk regende. Het begin leek precies op Duitsland maar na Angholm werd het landschap typisch Zweeds. Enkel rode houten huisjes met witte kozijnen, bos, zo af en toe een ongemaaid weiland met een enkele koe of paard en natuur. Wauw, wat heb ik genoten! Het idee was om te gaan wildkamperen ergens bij Rösjon een vrij groot maar (naar mijn beleving) met perfecte plaats om m'n tent te kunnen opzetten. Helaas viel dit plan heftig in het water en werd daarna geraakt door de bliksem, dus fietste ik verder richting Växtorp, waar vlakbij een camping zou zijn (stond op de kaart). Ik heb zeker een uur moeten klimmen voordat ik vol spanning de "berg"af kon sjeezen met na minder dan 60 km p/u, terwijl regen op me neergutste en tegen mijn gezicht aansloeg (best wel vet en eng) vooral omdat ik nog 15 tot 20 kg achterop meezeul en je fiets daar nogal traag en instabiel van wordt.
Nu ben ik op de camping zoals aanggegeven op (nu doorweekte en half gedroogde) kaart. En zoals gezegd, ZON!, oh wat fijn....
Morgen is het hier nationale feestdag. Ben benieuwd wat de Zweden allemaal uit de kast halen, en wanneer het weer gaat regenen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 8680

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: