Dag 16 en 17 Jönköping - Sävsjö - Reisverslag uit Sävsjö, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Dag 16 en 17 Jönköping - Sävsjö - Reisverslag uit Sävsjö, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Dag 16 en 17 Jönköping - Sävsjö

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Juni 2014 | Zweden, Sävsjö

Omdat het blijkbaar de laatste schooldag was voor de Zweedse scholieren waren er overal blije kindjes die op het fietspad liepen. En 's avonds nabij de camping in Sävsjö aan het meer, gingen ze vuur maken en avondzwemmen. Gekke zweden toch. De weg was kort en vrij gemakkelijk, zeker met de harde wind in mijn rug. Ik ben er achter gekomen dat Smäland het Zweden is waarnaar ik verlangde. De prachtige naaldbomen op met mos bekleedde rotsige hellingen, de kleine stroompjes overal en de verrassende grote meren, de weilanden, glooiend en afgebakend met dikke lage bemoste stenen muurtjes. Ja hier leeft de magie dus echt.

De volgende dag bewoog ik me richting Växjö op half vergeten b-wegen, waar ik 3 herten en 1 ree tegenkwam en niet meer dan 20 auto's. De wind waaide nog harder dan de dag ervoor en om 3 uur was ik al op de plaats van bestemming. Ekra Notur camping. Wat heerlijk hier. Bijna aan alle kanten water en bos op een groot grasveld, heerlijk in de zon... Er zijn alleen niet echt geweldige wc's (wel poepdoos) en helemaal geen douche's. Maar dat maakt me niet uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 8657

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: