No surfing - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu No surfing - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

No surfing

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Juni 2014 | Zweden, Jönköping

Het WAAIT. Wind, meer. Ze moeten vast aan het surfen zijn dacht ik. Niet dus :-( niks. Iedereen was wel keihard van de zon aan het genieten. Kinderen (die volgens mij allemaal vrij hadden ofzo?), kleine kindjes met hun peuterspeelzaaloppasmensen in het park, een groep vrouwen van rond de 40/50 die teambuilding aan het doen waren en oudere mannen, genietend met een drankje op het terras...
Omdat ik het nogal moeilijk vind om aan mijn eerste rustdag te beginnen, stapte ik om een uur of 10 op de fiets en rolde het centrum van Jönköping binnen. (camping staat hoog op een klifje). Nog onzeker wat te doen voerden mijn benen mij weer een berg op, totdat ik het bordje 'stadsparken' zag. Het vriendelijke meisje van het toeristenbureau had me verteld dat het er heel mooi was en je een geweldig view van zowel de stad als van Vättern hebt. En dat was ook zo! En na de klim besloot ik dat ik mezelf zou trakteren op een gebakje en een homemade Ice Tea. Na nog even van de zon, het uitzicht en de mensen genoten te hebben ging ik naar het vogelmuseum dat vlakbij het park was (en gratis!). Op het eerste gezicht vond ik het allemaal een beetje creepy. Allemaal opgezette vogels. Maar na een tijdje raakte ik er aan gewend en heb ik heerlijk tussen de vogelkarkassen doorgelopen. (veel langer dan een normaal mens zou doen, maar ik ben nou eenmaal geobsedeerd door deze vliegbeesten, jeweetzelf).
's avonds op de camping een lekkere douche waar ik goed gebruik van heb gemaakt. Naast dat er op verscheidene plekken op de camping her en der kampeerders verstopt zijn, staan hier op veld 2 Duitsers. 1 met een motor en een klein tentje en een stel met een mobilehome (Lexus). Rond een uurtje of 7 ging de eerste Duitser een vuurtje maken dus vroeg ik uiteraard of ik erbij mocht komen zitten, waarna hij me een whiskey aanbood en later op de avond nog wat vlees dat hij op een rekje boven precies het goede vuur had gelegd. Zo hebben we nog de hele avond gezeten. Dat was heel gezellig. Hij ging met zijn motor naar de Noordkaap. Supergaaf. En 's nachts was het KOUD! Echt. Holy shit! 0 graden!Je kunt je niet voorstellen hoe het dan is om in een tent te liggen met bijna al je kleren aan en het nog steeds koud hebt. Ik was blij toen ik vanmorgen om 7 uur de zon op mijn tent zag schijnen als signaal om eruit te gaan. De wind is gaan liggen en de lucht heerlijk blauw dus dit wordt een mooie dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8679

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: