Jan - Reisverslag uit Puttgarden, Duitsland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Jan - Reisverslag uit Puttgarden, Duitsland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Jan

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Juni 2014 | Duitsland, Puttgarden

Dag 4. Itzstedt - 15 km voor Puttgurden.

Vanaf de troostelooste camping ooit ging mijn reis weer verder. De dorpen na Hamburg zijn klein en armoedig, het landschap glooiend en één en al akker en de weg druk. Er stond geen wind vandaag, waardoor ik een veel hogere gemiddelde snelheid had dan verwacht. Als een trein. Naarmate ik langer onderweg ben, heb ik het idee dat ik steeds sterker word, wat uiteraard fijn is. Mijn linker schouder niet helaas, die doet alleen maar meer pijn...

Anyway, voor het eerst aangekomen op plaats van bestemming op de belachelijk vroege tijd van 17:00 uur, besloot ik verder te fietsen en de brug over te steken naar Puttgard. Wat een mooie omgeving. Ik hou echt van de zee.

Eenmaal van de brug af spot ik een camping waar ik dan ook naartoe snelde om direct mijn tent neer te zetten zodat ik met mijn eten op het strand kon gaan zitten. Dat was een uitstekend plan! Ik heb een prachtig mooie zonsondergang mogen aanschouwen en heb Jan ontmoet, een Duitse jongen van mijn leeftijd die door Duitsland zwerft omdat hij is weggelopen van huis. Echt een punk, met een hanenkam en al. Ik had even met hem gepraat en ben toen bij hem gaan zitten, waarna hij me met waterige en bloeddoorlopen ogen een joint aanbood. Ah, niet een punk, maar een junk! Nee, flauwe grap. Als goede Hollander kan ik daar natuurlijk geen nee op zeggen, dus ik heb mijn plicht weer goed volbracht.

Daarna gingen we vuur maken toen de zon uit was, wat niet heel erg goed lukte, want er was bijna geen hout en dat wat er was, was vrij nat.
Levensles die ik van Jan heb geleerd: Sla niet te ver door in het vrij zijn: je kunt er jezelf in verliezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 8658

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: