Jonas - deel 2 - Reisverslag uit Itzstedt, Duitsland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Jonas - deel 2 - Reisverslag uit Itzstedt, Duitsland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Jonas - deel 2

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Mei 2014 | Duitsland, Itzstedt

Dag 3 Tarmstedt - Itzstedt 118 km.

"Ik wil niet", dacht ik vanmorgen de hele tijd, 15 kilometer lang. "Laat me slapen!" Volgens mij is deze reis goed voor mijn doorzettingsvermogen. De wind waaide hard uit het noordwesten en mensen die dan denken dat dat geen tegenwind is als je naar het noordoosten fietst, mogen wat mij betreft op Saturnus gaan wonen.

Met al die pech kreeg ik ook nog eens echte panne, zoals dat lieve mannetje van de fietsenmaker dat zei. Ik dacht eerst dat ik een slag in mijn achterwiel had, dus vette angst enzo. Het viel mee (nouja...). Er moest een nieuwe buitenband omheen, de oude was katsversleten. (Lekker goed voorbereid XD) De oude fietsenmakerman was gelukkig heel aardig en een half uur later gaf hij mij een schouderklopje en wenste me veel succes met mijn reis. Wat oprechte woorden van een volkomen onbekende wel niet allemaal betekenen..

Een paar uur later, na door zo dezelfde dorpjes te zijn gefietst, boodschappen te hebben gedaan, genoten te hebben van een live concert en feestdag in Basthuden kwam ik dan eindelijk aan in Hamburg! Jazeker wel. Dé grote noordelijke stad van Duitsland. Ik dus een beetje zo mijn route volgen, om me heen kijkend wanneer dat kon, toen er plots stond: neem de boot van Rüschpark naar ... over 600 meter. Blijkbaar had ik dus de 'ga links' 'ga rechts 550 m' niet geheel goed uitgevoerd..

Maar na een beetje zoeken vond ik het pondje, die net wegvoer. Daar was ik dus lekker even aan het rusten en eten in de Hamburgse zon, toen daar opeens een bekende aankwam fietsen: Jonas! Ik helemaal blij dat ik er eerder was dan hij, terwijl ik ook nog panne had gehad. Maar ook blij dat ik hem weer zag natuurlijk. Toen hebben we samen blij zwart gevaren (we konden echt niet vinden waar we onze €1,50 kwijt moesten) en daarna in de haven in de zon en de wind nog een uur (of meer, feitelijk geen idee) staan praten. Hij had een camping in Hamburg, maar ik had nog zeker 50 km op de planning staan, dus om half 5 heb ik afscheid genomen en ben ik weer verder gegaan. Niet dat ik 50 km nog ging halen vandaag, maar ik had nog maar 75 km erop zitten, dus ik vond dat ik verder kon.
Net voordat ik Hamburg uitging zag ik een bordje camping, maar ik dacht, ach... nog 40 km... zullen vast wel campings zijn.

Nou, niet dus. Of naja, deze waar ik nu sta, maar eigenlijk had ik eerder willen stoppen. Het was inmiddels 19.45 uur.. En dan te bedenken dat ik vanmorgen bij elk stadje wilden stoppen! Ha! Heb ik toch maar weer even bijna mijn doel gehaald. Meer dan dat ik verwachtte te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 8677

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: