Holy shit - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Holy shit - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Holy shit

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Juni 2014 | Zweden, Ljungby

Ja, Holy shit. Het is alweer de 18e reisdag! Dat houdt in dat ik nu op 16 verschillende campings heb overnacht, meer dan 1500 km heb gefietst over grofweg 100 uur en dat ik over 6,5 dag alweer in Nederland ben. Holy moly.
Vandaag was de dag van de nieuwe dierenbezichtingen. Op 1 km van de natuurcamping of minder nog, spotte ik 2 grote (echt heel grote) vogels in het weiland. Mijn eerste gedachte was dat het ooievaars waren, maar ze waren groter en hadden niet de karakteristieke snavels of kleuren. Ik kon heel dichtbij komen en stelde vast dat het kraanvogels waren! Super cool! Waarna de zojuist geïdentificeerde steltlopers de benen namen en met moeite van de grond kwamen na een vrij lange aanloop (want ze zijn zo groot). Halverwege de reis op de weg naar Legan, was ik een enorm grote roofvogel aan het bewonderen die vrij laag (ik kon zelfs de kleuren zien; licht rood/bruin met onderkant vleugels witte dwarsstreep en zwarte punten) op dezelfde plek een beetjebleef rondvliegen. Identificeren kon ik niet (ik vermoed een rode wauw), dus wilde ik verder gaan toen ik naar beneden keek en een das zag lopen! Nog nooit van mijn leven had ik een levende das gezien. Toen ik genoeg kreeg van de stilte en bedompte lucht begaf ik me richting het centrum van Sävsjö. (rol, rol, rol, wind mee, wind mee..) Omdat ik enkel mijn schrift mee heb als vermaak en omdat de boekenwinkel er fantastisch uitzag heb ik dan toch eindelijk Jonas Jonassons boek gekocht. (in het engels niet zweeds). Met als plan lekker op het strand in de zon een boekje te gaan lezen. Helaas waaide het zo hard dat ik bijna gezandstraald werd. (niet zo erg als dat in Nederland kan hoor). Dus besloot ik terug te gaan naar de camping. Daar waaide het nog harder. Maar ik kon heerlijk achter een heggetje uit de wind in de zon liggen. Zo heb ik me nog een uur of 2 vermaakt. Toen werd ik opeens duizelig en misselijk en ging de zon telkens weg en kroop de wind door de heg. Ik ben even een middagdutje gaan doen (das zooo chill) in mijn tentje. Nu lig ik daar weer, terwijl het buiten flink spookt. Morgen ga ik beginnen aan mijn terugweg :-( richting Växjö. Ik hoop dat de wind minder hard waait en dat de regengoden een beetje rekening houden met mijn tentje en afbouw behoefte en fietsplannen. Laturs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 8666

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: