Into the Wild - Reisverslag uit Kungälv, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Into the Wild - Reisverslag uit Kungälv, Zweden van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Into the Wild

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Juni 2014 | Zweden, Kungälv

Dit was dan echt de echte Göteborgdag! Na een uurtje in zuidelijke richting gefietst te hebben (oh, fietsen is zoveel fijner dan in een auto zitten!) kwam ik in de één na grootste stad van Zweden aan. En wat een grote stad is het zeg! Het gedeelte waar ik geweest ben, deed me een beetje aan Amsterdam denken, zo met die kanaaltjes, bootjes en trammetjes. Heel lang ben ik er overigens niet geweest want het zoeken naar een toeristinformation voor een goede gedetailleerde kaart van Zuidoost Smäland kostte me veel tijd. Eenmaal gevonden hadden ze enkel kaarten van Göteborg of heel Zweden. Helaas, en toen ik vervolgens ook nog de weg niet kon vinden gaf ik het op en ging de bordjes naar Partille maar volgen. Mijn reis naar Jönköping (hoe ingewikkeld die Zweden dit uitspreken snap ik nog steeds niet!) was begonnen! Geen idee hoeveel kilometers het daar naartoe is en zonder duidelijke kaart kan ik moeilijk inschatten wat mijn dagdoel zal worden. Boris had ik optimistisch gedacht. Eenmaal bij Partille aangekomen was de dag HEET! Er was geen woikje aan de lucht en de temperatuur was gestegen tot boven de 25 graden! Daarnaast moest ik flink klimmen aangezien Göteborg natuurlijk laag ligt. Eenmaal in Landvetter, rond half 3, had ik er genoeg van. Ik besloot mijn doel te stellen op de meren Västra, Nortsjö en Ostra Nedsjön, nog 30 km of zo bij Hindäs. Daar kon ik op geen camping vinden, dus omdat het de volgende dag toch mooi weer zou zijn besloot ik in het wild te kamperen ergens bij een meer. Zo bedacht, zo gedaan. Ik sta bij Västra Nedsjön, het is hier prachtig. Ik heb zelfs een duik genomen en even in het meer gezwommen. Ben benieuwd hoe ik alles morgen aantref. O ja, ik heb onderweg ook nog een vrouwtjes eland gezien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 8671

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: