Boten en Bruggen - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu Boten en Bruggen - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

Boten en Bruggen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Juni 2014 | Denemarken, Vordingborg

Dag 5. 15 km voor Puttgarden - Vordingburg.

Blijkbaar hou ik van de zee. Ik ben nu 2 dagen (het lijkt echt al veel en veel langer) bijna enkel op eilanden geweest en elke keer dat ik die heerlijke zeelucht inadem, denk ik: ach wat hou ik toch van de zee(lucht). De Oostzee is natuurlijk eigenlijk niet echt een echte zee; getijden zijn minimaal, geen golven, niet extreem veel wind en overal zie je aan de overkant van het water land.

Ik had nooit gedacht dat ik de overtocht met de boot van Puttgarden (DE) naar Rødby (DK) zo spannend zou vinden. Niet de overtocht zelf of de boot ofzo, maar het feit dat ik als enige fietser mee ging en mijn fiets op het onderste dek met de vrachtwagens, campers en de ICE trein moest blijven staan. (JA DE TREIN DING MEE ÍN DE BOOT OMG ik heb bewijs op foto). Het was ook de eerste echte overtocht alleen. Het moeilijke moment vandaag was toen ik was aangekomen in Rødby haven, Denemarken, met de kennis dat ik totaal geen kennis heb van het land, de taal of de mensen. Dat was best wel even schrikken, vooral toen ik de routebeschrijving niet helemaal goed meer kon volgen.

Uiteindelijk is alles goed gekomen natuurlijk; om 16:00 uur was ik al op plaats van bestemming, belachelijk vroeg. Ik was wel te vermoeid om het onwijs gave oude vervallen kasteel/hospitaal aan de overkant te gaan onderzoeken (denk dat ik morgen maar even op de urbextour ga), dus ik heb wat op het strand gewandeld en foto's gemaakt. De rest van het Deense landschap vind ik trouwens niks aan; enkel akkers met gras of maïs. Heel erg saai. Morgen wordt een saaie dag; 80 km aan één stuk door dezelfde weg, zonder dorpjes (volgens de kaart) ofzo. Supernaar, maar dan zit ik in Kopenhagen! Daar moet ik ook even een internetcafé vinden, want mobiel internet is hier duur! €10, nogwat voor 1 MB! Die zijn gek!

Nou ja, dat was het dus.

Oh, de titel. Nou, op de boot ben ik dus geweest, en daarnaast ook over een hoop (hele lange en hoge, meh) bruggen met een fantastisch mooi uitzicht! Superdjubergeniaalgek gewoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 8662

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: