De Krijsende koolmeeskuikens - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu De Krijsende koolmeeskuikens - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Merel Verdegaal - WaarBenJij.nu

De Krijsende koolmeeskuikens

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Mei 2014 | Nederland, Enschede

Over één dag ga ik weg. Dat wil zeggen; over 20 uur. Mijn broodjes zijn gesmeerd, het appelsap zit in mijn tas en ik hoop maar dat de rest van mijn bagage in de fietstassen past. De afgelopen dagen heb ik van veel mensen innig afscheid genomen, keihard gejankt en heel veel gelachen; het lijkt net alsof ik nooit meer terug kom. Ik ga iedereen heel erg missen (dat doe ik nu al), mijn kleine kamertje en mijn muziekinstrumenten ook, en natuurlijk het feit dat ik een bank tot mijn beschikking heb op op te chillen. Eén ding weet ik 100% zeker: die krijsende koolmeeskuikens die de hele tijd tegen mijn raam aan vliegen en me 's ochtends (te) vroeg wakker irriteren ga ik nog het meeste missen van allemaal.
Uiteraard heb ik er ook heel erg veel zin in! De wind die wappert door mijn haren als ik met tientallen kilo's bagage een berg omhoog moet fietsen; de heerlijke kleine weggetjes en onverharde wegen waar ik een lekke band krijg; de miljarden sterren in de prachtige Zweedse nachten, die, ondanks dat het overdag rond de 20 graden is, verdacht koud zijn. Ik kan zo wel doorgaan, maar ik denk dat het punt duidelijk is; dit wordt een geweldige reis!!!

  • 28 Mei 2014 - 16:24

    Esther Oosterman:

    Hoi Merel,
    Wauw ik ben maar net op tijd dus! Je gaat al bijna starten met je fietstocht. Ik vind het wel supercool dat je dit doet, nu is het moment! Ik ga je volgen hoor, altijd leuk om van die berichtjes te lezen uit het buitenland en reuze benieuwd wat je onderweg tegen komt en mee gaat maken. Wel mamsie app-en he

  • 28 Mei 2014 - 18:09

    Jolanda Verdegaal:

    Top Merel, ik wens je een mooie reis!! Muggenspul niet vergeten? ;-)

  • 28 Mei 2014 - 19:19

    Gerhard En Erica:

    Al een hele tijd was deze reis een grote wens van jou. Niet gedacht dat je dit echt helemaal in je eentje zou gaan doen. Heel stoer van je. Je hebt alles zelf voorbereid en gaat deze reis alleen maken. Een reis zoals wij dit een Walkabout zouden noemen.

    Ontdek Zweden, lieve mensen, mooie gebeurtenissen, sterrenhemels die je bijna nooit zult zien, de stilte, de ruimte en vooral jezelf.

    We wensen je een hele mooie tijd waar je nog vaak met plezier aan terug kan denken. We gaan je beslist volgen en weet dat er mensen zijn die naar je terugkomst uitkijken!

    Daar ga je dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 8656

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Zweden

Landen bezocht: